My Winnipeg is a surrealist pseudo-documentary in homage to Winnipeg, home town of the director, Guy Maddin, who describes it as a ?docu-fantasy?. This film uses archive footage and fanciful narration to recreate life in one of the coldest parts of Canada, where horses frozen to death in the snow become an attraction for passers-by.