Chechenya is immersed in a never-ending war and children suffer the consequences. On Kronstadt Island, off Saint Petersburg, a military academy was founded for orphaned boys. There they are trained as soldiers, having it instilled upon them that their enemies are the Chechens. In Chechenya, Xhadizhat Gataeva acts as mother to 63 children gathered from among the ruins of the war-torn city of Grozny.