Pájaros de papel is the tale of a group of vaudeville artists after the war has taken everything they havr except hunger. Together with other lost souls, the musician Jorge del Pino, the ventriloquist Enrique Corgo, the ballad singer Rocío Moliner and the orphaned Miguel form a curious family that tries to live and scrape its way through each day like any other, with its sad and happy moments, with the incentive of music and songs. And, when no food is forthcoming, they make do with applause. Winners and losers join forces in the search, more than for a chance in life, for something to eat or a place to sleep. But suddenly and expectedly put to the test, they have to take decisions which become a matter of survival.