When relations between the USA and the USSR start improving, Nikolai Dalchimsky, a KGB officer opposed to the situation, defects to America. With him, he takes the Telephone Book containing the names, addresses and telephone numbers of "sleeper" agents brainwashed twenty years earlier, who can only be activated using a special code. Their mission is to sabotage crucial parts of the US civil and military infrastructure.