American architect Merritt Blake travels to Madrid to supervise the construction of a new hotel. On arrival, the project director informs him that his design has been rejected because it clashes with the city?s traditional architecture. Merritt insists on defending his project and tries to get the company's board of directors on his side. Unable to speak Spanish, he hires the beautiful Mari Zarubia as his interpreter. Her boyfriend, Antonio, a jealous gypsy, follows them.