A journey through one of the places always under the world spotlight, yet about which we actually know very little. Who are its most representative musicians and how do they live? What do they think of the unique fate that has fallen upon them to live and how do they deal with it in their words and tunes? From the neon signs of Tel Aviv to the poverty and despair of the West Bank occupied territories and the enormous concentration camp now sitting on the Gaza Strip, Checkpoint Rock shares, with musicians of widely differing styles, travelling from village to village and checkpoint to checkpoint, a voyage that will change our view of this people in conflict.