The action starts at a cookery school where six last-year chef-to-be students cry their eyes out (over chopped onions): Alberto (a Bolivian immigrant with Indian features), Piras (a bright, lively boy), Ikerne (a village girl of modern, healthy aspect), Galder (a little older than the others, a lost man), Xalba (the good looking one, a surfer) and Estefanía (a young girl with no interest in cooking forced to take the class by her parents, owners of a small restaurant). The teacher, Juantxo, will try to make something of this lazy bunch, but it won?t be easy as problems pour in on all sides.