Blessed with the extraordinary gift of guiding the imaginations of others, Doctor Parnassus is cursed with a dark secret. An inveterate gambler, thousands of years ago he made a bet with the devil, Mr Nick, in which he won immortality. Centuries later, on meeting his one true love, Dr. Parnassus made another deal with the devil, trading his immortality for youth, on condition that when his daughter reached her 16th birthday, she would become the property of Mr Nick. Valentina is now rapidly approaching this 'coming of age' milestone and Dr. Parnassus is desperate to protect her from her impending fate. Mr. Nick arrives to collect her but, always keen to make a bet, renegotiates the wager. Now the winner of Valentina will be determined by whoever seduces the first five souls.