Ousmane is a Muslim living in France. Mrs. Sommers is a Christian war widow who lives on one of the British Channel Islands. Although unknown to one another and coming from different religious backgrounds, these strangers find themselves brought together in London around a shared tragedy: each has lost touch with her respective child since the day of the attacks on the London public transport of 7 July 2005, Mrs. Sommers with her daughter Jane and Ousmane with her son Ali. Together they comb the city in search of their loved ones, fused together in the hope of finding them alive.