In the first year of the German occupation of France, Shosanna Dreyfus witnesses the execution of her family at the hand of Nazi Colonel Hans Landa. Shosanna narrowly escapes and flees to Paris where she forges a new identity as the owner and operator of a cinema. Elsewhere in Europe, Lieutenant Aldo Raine organizes a group of Jewish American soldiers to perform swift, shocking acts of retribution. Later known to their enemy as "the basterds," Raine's squad joins German actress and undercover agent Bridget von Hammersmark on a mission to take down the leaders of the Third Reich. Fates converge under a cinema marquis, where Shosanna is poised to carry out a revenge plan of her own.