Pharaon de Winter, a depressed cop who lost his wife and baby in accident, has been living alone with his mother in a small village in the North of France ever since. Pharaon has three reasons to suffer: hopeless love for his neighbour; a tendency to share the misfortunes of others; and the investigation into the rape and murder of a little girl which gradually places the accent on universal guilt, that of our monstrous nature.