Esther is young and ambitious. One night at a party she hurts her leg quite badly, not realising it until hours later. The incident has such a disturbing effect on her that, without actually intending to do so, she finds herself considering her body in a different way and starts cutting herself, like some kind of a test. A sclave to her self-destructive impulses, Esther struggles to save the professional future she has marked for herself and, above all, her sentimental relationship with Vincent.