1937. Japanese troops have entered China's temporary capital, where their cruel occupation will be known as "The Rape of Nanjing." Shot in wide lens black-and-white, the film alternates Japanese and Chinese points of view to brush a compelling and impressionist portrait of the day-to-day living conditions in the devastated city and recount the minute ethical dilemmas demanded by surviving in wartime.