Sayra is a teenager living in Honduras and hungering for a brighter future. A reunion with her long-estranged father gives Sayra her only real option: emigrating with her father and her uncle into Mexico and from there to the United States. Meanwhile, Casper, known as Willy, a teenager living in Tapachula, Mexico, is a member of the Mara Salvatrucha gang led by Lil? Mago. He has just brought to the Mara a new recruit, 12-year-old Smiley, who undergoes a rough initiation. Sayra and her relatives succeed in crossing the border and manage to climb on top of a States-bound freight train in Tapachula. Lil? Mago, Casper and Smiley get on the same train to rob emigrants.