Lucía is a young woman who works as a seamstress in a factory and lives with her father in an old house in Santiago, Chile. The film takes place in December 2006 during the weeks that take place from the ex-dictator Pinochet's funeral to Christmas. Through the simple observation of Lucía's daily life, the spectator is allowed access into a hidden and neglected world of a generation of Chileans striving to recover from the military dictatorship.