The New York Day, a quality newspaper, is on the point of being sold to a commercial rival by the late owner's heirs. Ed Hutcheson, its tough editor and impassioned defender of the free press, tries to stop the deal and expose the racketeering Rienzi, linking him to a dead girl's murder, while attempting to win back his ex-wife.