Miguel herri sozialista bateko parroko izendatuko dute 1936ko Gerra Zibilaren erdi-erdian. Altxamenduaren hasieratik, bando nazionalak hartuko du herria eta laster etorriko dira fusilamenduak. Errepresaliatuak defendatzeko borrokan, Miguelek elizaren hierarkiari eta hierarkia militarrari egingo die aurre, eta arriskuan jarriko du bere bizia. Aldi beran, apaiz gazteak babesa aurkituko du herriko maistrarekin duen laguntasunean. Haren senarra gatazkaren hasieran hil zuten.