Espainiako deportatuen elkarte nagusiko lehendakari ohiak, Enric Marcok, bere iraganerako bidaia desmitifikatzaileari ekin dio; kotxez abiatu da Alemaniara. Bi urte lehenago, historialari batek frogatu zuen Enric Marco ez zela egiaz berak zioen erresistentziako kidea, eta hainbat urtez telebistan kontatu zituen kontzentrazio-esparruko bizipenak asmatu egin zituela. Orain, Marcok, 1941ean Francok Hitlerri, Bigarren Mundu Gerraren erdi-erdian, bidali zizkion langileen konboian egin zuen tren ibilbide bera egingo du. Propaganda komunista egiteagatik urtebete pasa zuen Kieleko espetxean, zigorra kendu eta Espainiara itzuli zuten arte. Orain, Kieleko espetxe horretara daraman bidaia, horrenbeste aldiz kontatu zuen alegiazko bidaiarekin gurutzatuko da hainbat puntutan: frantziar erresistentziatik kontzentrazio-esparruetaraino eginikoa, abereak eramateko trenetan, Gerra Zibilaren ondoren Espainiako milaka errepublikarren benetako patua izan zena.