This film is an elegy to the youth of the whole generation born in the 1970s. Ten years after graduation, four college classmates who live far apart are reunited. (Old lovers played by Guo Xiaodong and Zhao Tao; Wang Hongwei and Hao Lei.) They have not drifted apart with the passage of time, nor do they feel so. New arguments begin on the same topics they argued about 10 years ago. With the past still lingering on their minds, they didn?t feel courageous enough to pick up the pieces of their shattered love. Despite cherishing those feelings, they knew it was their fate to be apart. Like the silent but turbulent rivers that wind through and around Suzhou, they held on tightly to their secrets.