From a shack in Pozo del Tío Raimundo, the shanty town thrown up in the 50s with mud and tin "houses" that flourished like "moonflowers" in the night, the "red priest" Father Llanos conveyed to the immigrants his Utopian dream of endeavouring to achieve justice and freedom. Days and years of solidarity, of rebelling, and of forging a new identity in the belief that they could change the world from their slum. How did these people come to realize their situation and put their strength and cohesion into setting about its transformation?