Hunger follows life in the high-security Maze Prison, Northern Ireland, with an interpretation of the highly emotive events surrounding the riot and subsequent IRA Hunger Strike led by Bobby Sands in 1981 to protest for special category status for republican prisoners, in which ten people lost their lives. New prisoner Davey Gillen is brought in amid this situation. He is put into a cell with Gerry Campbell, a veteran hardened to the horrific realities of the institution. Everyday life is also living hell for the prison officers, among whom are Raymond Lohan, a victim of the riot. Meanwhile, Father Dominic Moran tries to persuade Bobby Sands to abandon the idea of starting a hunger strike.