In an attempt to escape from a home where sorrow reigns, Juan, a 16 year-old boy, crashes a car. As he scours the city trying to fix the car, he meets Don Heber, an old mechanic whose only companion is Sica, his boxer dog; Lucía, a clueless young mother working at an autoparts store; and David, a mechanic obsessed with Bruce Lee and martial arts. Through his contact with the absurd and bewildering worlds of these characters, Juan comes to understand an event as natural and inexplicable as death.