CSNY/Déjà Vu follows Crosby, Stills, Nash and Young on their 2006 Freedom of Speech tour of the States, largely featuring songs from Neil Young's controversial Living with War album. Through journalist Michael Cerre, who is covering the tour, the documentary gives spectators a closer look at the fans' reactions to the words and the group's connection with its admirers, all set against the backdrop of war in Iraq and Afghanistan, and events surrounding the 2006 elections in the USA.