Three 40-something-year-old siblings' paths clash when their mother, responsible for administrating their uncle's impressive 19th century art collection, suddenly passes away. All three are obliged to come to an understanding and iron out their differences. Adrienne is a successful designer in New York, Frédéric, an economist and university lecturer in Paris, and Jérémie, a dynamic businessman based in China. The three have to deal with the end of their childhood, shared memories, their origins and their particular view of the future.