Lars and Susanna have been married for twenty years. They love each other dearly and together have created a secure, happy existence with well-paid jobs, a large house, two cars and a daughter who is about to move away from home. Life has turned out just as happily and comfortably for Susanna's best friend Ann and her husband Ulf, who will also shortly be celebrating their 20th wedding anniversary. One evening when the two couples are having dinner together, Susanna tells the others about an adulterous colleague. The story provokes strong reactions that cause a dramatic showdown between the two couples, and turns their lives and marriages upside down.