François and the other teachers are steeling themselves for yet another term at a secondary school in a conflictive neighbourhood. Full of good intentions, hoping to convey the best education to their students, they arm themselves against dejection. But cultures and attitudes clash in the classroom, microcosmos of today?s France. No matter how amusing and stimulating the adolescents are, their behaviour can take the wind out of any teacher?s enthusiasm. While François? incredible frankness surprises his pupils, his strict code of ethics takes a knock when the youngsters start to reject his methods.