October 1918. The peaceful farm life of Cher Ami and his ingenious, happy pals is suddenly threatened by the arrival of the Great War to the forests of Argonne. Aware of their responsibility, the ungainly pigeons become daring messengers of extraordinary bravery and courage as they try to save the lives of a battalion of American soldiers. An amusing and witty adventure taking its inspiration from a true story particularly aimed at family audiences.