On the tenth anniversary of Japan's capitulation to the Allies, five people descend upon a butcher shop basement used as an air-raid shelter during the war. There to dig up a cache of morphine are the ferocious widow of the man who buried it, the owner of a Chinese restaurant, a gangster, a pharmacist, and a high school teacher.