At a roadblock, a novice policeman, Itami, runs into his old high school friend, Tetsuo Tomioka, as he makes his way back into Tokyo after a day?s golf. As they re-kindle their friendship, Itami finds it odd that Tetsuo is so reluctant to talk about certain aspects of his personal life. One night, Sergeant Miyabi, Itami?s mentor, is seriously wounded in a bank heist. The thieves flee into the night, but one of them is injured and leaves his fingerprints on Miyabe?s sword.