The brothers Bloom have perfected the art of swindling fortunes through years of fraternal teamwork in doing their victims out of literally millions thanks to complicated set-ups where nothing is as it seems. Now they've decided to take on one last spectacular job before retirement, luring into an elaborate plot a mysterious, eccentric and beautiful heiress to an immense fortune. But what looks like just another of so many grifts is put to the test by a prey who?s not quite as innocent as the Blooms had imagined.