Following her mother?s death, 16-year-old Junie changes high school mid-year and finds herself in the same class as her cousin Mathias, who introduces her to his friends. All the boys want to date Junie, and she chooses the quietest among them, Otto Clèves. But soon after, she encounters the great love of her life in her Italian teacher, Nemours. The passion that burns between them is doomed. Junie refuses to give in to her feelings and persists in denying herself happiness, which in her eyes is merely illusory. A contemporary adaptation of Madame de La Fayette?s novel, The Princess of Clèves, transferring the action from the court of Henry II to modern day Paris.