Following the death of their mother Marianne in a car accident, Kelly, aged 16, and Mary, 10, leave America with their English father, Joe, to live in Genoa for a year. An old friend of Joe?s, Barbara, helps them to find their feet in the city. The father teaches at university while the two girls embark on piano lessons with Mauro at his home in the old town of Genoa, a maze of narrow alleyways in which the girls struggle to find their way. While Kelly discovers the secrets of this mysterious new world and is irritated at having to babysit her younger sister, Mary feels responsible for her mother?s demise and reveals to Barbara that she sometimes sees Marianne.