The late 60s. The Extremadura Psychiatric Hospital, which indiscriminately houses the sick, drunk and homeless, succumbs to the methods and negligence of its director. Burgos is more interested in satisfying the authorities than tending to the needs of those in his care. But the admission of Mateo, an idealistic globetrotter closer to genius than madness, brings a complete about-turn in routine at the centre.