An old lady is found murdered in the lounge of her suburban Oxford flat. Her body is discovered by two men meeting for the first time at that moment: Arthur Seldom, a prestigious lecturer of Logic, and Martin, a young American student who has recently come to the university wanting the famous professor to be his thesis director. The old lady?s death is only the first in a series of murders with disturbing common aspects. The crimes are almost impossible to detect and could even appear to be natural deaths if it wasn?t for the fact that each one is accompanied with a message: an image, a different symbol on each occasion which, death by death, gives shape to a sequence based on a logic that the heroes must decipher. Following this path will test not only their mathematical convictions but the very way in which the lecturer and student understand the world. Will we discover the real story? Is it possible to find the truth?