El olvido (Oblivion) is about a forgotten city (Lima), a forgotten people (the Peruvians) and a forgotten history (that of Peru). These people, for whom irony is a weapon of survival, have to forget, in order not to give way to cynicism, hatred and grief. The film is also about those who try to remember the old days when life - despite class differences, corruption and violence - was still good: old waiters, bartenders and shopkeepers who are fighting a losing battle, who?ve lost everything, including their rights. Finally, El olvido is about the children who manage to survive by mastering the art of street life and who reveal the country in it?s true colours. Just like the dogs they share the streets with, they have no good memories to forget.