Poldo, a farmer in the Argentine pampas, breaks off all contact with Pichón because he believes that he has insulted little Nati, his mute daughter. Poldo also forbids his wife to see Pichón, not suspecting that she and the man are carrying on a passionate affair behind his back. Nati knows what?s going on, as does Pichón?s son, her only friend. Things come to a head when Poldo finds some drawings by Nati describing what she has seen, mistaking it for something infinitely worse. The only thing left to do is take revenge on Pichón. But events take an unexpected turn when the explosion of rage is no more than the prelude to an even greater tragedy from which no-one will escape.