Beto is the caretaker of a house in Mexico City which has been empty for years. The loneliness of the last years, combined with the routine and monotony of his work have made him withdraw into a life which most people would find asphyxiating; but he finds that it gives him the security and stability which the threatening outside world is unable to offer him. News that the house is to go on sale causes a dilemma for Beto, who doesn't know whether to dare to set forth and live or to seek a way of remaining in his confinement.