Andrés, a young boy from Oaxaca, tries time and again to make an illegal crossing to the USA. But death, thirst and the desert stand in the way of his dream. Just when he seems to have given up, the call of the North crawls back under his skin and he sets off on a last, almost impossible, yet brilliant endeavour to succeed.