New York, 1905. Lily Bart is causing a sensation among the jet set. Attractive, a lover of luxury, gambling and having fun, she has to choose between true love and the search for a rich husband to bolster her slender income, pay her debts and maintain her lifestyle. A series of wrong decisions spark rumours about her behaviour and lead to her progressive downfall.