David, a teenager, makes the most of his time travelling alone in a train to reminisce on the last stage of his infancy in a small Baptist community in southern USA and the enormous influence exercised upon him by his Aunt Mae, a former second-rate nightclub singer who became his friend and confidante while the Depression and war were destroying his parents? marriage.