Bud, a solitary, introverted 12 year-old is a spectator of his own life, which takes place amid homely warmth with his mother and siblings, the hustle and bustle of his district and the cinemas in which he discovers an endless source of fantasy. The hostility of his teachers and classmates and discovery of his homosexuality intensify his loneliness.