Monicelli's very latest film behind the camera is a short that shows everyday life in the neighbourhood of Monti in Rome, where the director has lived for 22 years. Shot in close collaboration with the photographer Chiara Rapaccini, the documentary takes a close look at the most intimate and traditional aspects of life in the district. Shown out of competition at Venice ?08.