In a raid carried out by the anti-prostitution brigade in the Villa Borghese gardens, agent Caccavallo arrests Carolina, mistaking her for a prostitute. In fact, the girl has left home because she is pregnant. The superintendent entrusts Caccavallo with the job of taking her back to her native village. But when nobody wants to take her in, he decides to give the girl shelter himself.