Another 16 mm silent short made with Alberto Mondadori. On this occasion the adaptation of a tremendously popular novel at that time, The Paul Street Boys, by the Hungarian author Ferenc Molnár, depicting rival groups of boys in the streets of Budapest. Landed first prize in the Passo Ridotto section at the Venice Mostra.