Amateur adaptation of a delirious story by Edgar Allan Poe starring a man obsessed with the sick eye of the old man with whom he lives. Monicelli made this film with his cousin, Alberto Mondadori, in 16 mm and with no sound. The future filmmaker Alberto Lattuada was the art director.