When Franco Bresci, a young teacher and expert in oriental languages, is hired by diplomat Bernard Stork as a translator, he soon falls in love with his secretary, Ellen. Losing his job following a translation error, he invokes the Devil, who introduces him to the pleasures of celebrity in the figures of a tenor and a boxer.