Womanizer Mattia Pascal is forced to marry a woman who falls pregnant to him. Winning a fortune at roulette, he takes the opportunity to fake his suicide and start a new life, first in Montecarlo and later in Venice. Yet again in dire straits, he returns to his village only to discover that his wife has married his best friend. A life of loneliness awaits him.