Around the year 1000, at King Alboino's court, three outlandish characters, the peasant Bertoldo, his son Bertoldino, who is always up to no good, and Fra Cipolla da Frosolone, with his tendency to get into trouble, escape from all sorts of absurd situations thanks to their cunning. The king ends up making Bertoldo a Baron.