Guido Massaccesi, a wealthy bank employee, married with children, sets out to see his dying father. Suddenly deciding not to travel alone, he takes along an American tourist, hiding the purpose of the trip from her. The truth comes out at the funeral and a huge scandal ensues, but the son gets his revenge when he reveals the family secrets.