Giulio, a worker from Milan, marries a southern girl far younger than himself, Vincenzina. All goes well until the appearance of Giovanni, a cop who falls in love with the girl. Although she first of all rejects his advances, she finally gives in to him. Giulio, who had shown himself in a modern light until then, throws her out, leaving her to raise the child alone. Vincenzina finally leaves Giovanni and comes to an understanding with Giulio.